Testimonials

Ambassadeurs van IFHG


 
André Aaij  General Manager Radisson Blu Palace Hotel & ibis Styles Haarlem City Hotel

André Aaij

General Manager Radisson Blu Palace Hotel & ibis Styles Haarlem City Hotel

Het Radisson Blu Palace Hotel in Noordwijk heeft qua grootte en qua locatie geen full time Revenue Manager nodig, maar zeker wel een aantal uur per week iemand die de distributiekanalen beheert, die het prijsbeleid bepaalt, die op directieniveau mee praat over de te kiezen koers en een die in staat is de distributie-connecties te leggen met de hotelketen waar wij franchisenemer zijn en met de OTA’s.

In 2013 zijn wij een samenwerking gestart met IFHG als definitieve Revenue-oplossing voor ons hotel, dat is een gouden keuze gebleken.

Het prijsbeleid is sindsdien veel beter doortimmerd, er wordt doorlopend aan de juiste knoppen gedraaid en elke beweging in prijs/bezetting (ook bij de concurrent) is inzichtelijk. De RevPAR is met ruim 15% gestegen binnen vijf jaar tijd.

De rol van de Revenue Manager is naast hoeder van de prijsstrategie ook echt die van de “luis in de pels van de commercie”, wat zich uit in de zoektocht naar de optimale omzetspreiding voor ieder moment in het jaar - daar waar de commerciële afdeling soms een andere keuze zou maken.

IFHG maakt gebruik van steeds verder ontwikkelde Revenue systemen waarmee zij op continue basis inzicht hebben in de gehele markt waar wij ons in bevinden.

Een zeer solide partner die een vaste waarde is voor ons Palace Hotel - en vanaf nu ook voor ons tweede hotel, ibis Styles Haarlem City!

 

 
Marielle van Rumpt  Hotel Director Amsterdam Tropen Hotel

Marielle van Rumpt

Hotel Director Amsterdam Tropen Hotel

Amsterdam Tropen Hotel is sinds begin 2018 weer de samenwerking aangegaan met IFHG. In 2015 heb ik kennis mogen maken met Albert Kreeft, die ons voor 6 maanden heeft geholpen om een keten hotel om te zetten naar een zelfstandig hotel.  

Tijdens deze periode hebben wij een gedreven partner aan IFHG gehad met een uitgebreide kennis in de hospitality industrie. Naast het opzetten van het Revenue beleid is IFHG in die periode een zeer waardevolle schakel geweest voor de gehele transformatie.

Doordat de samenwerking als zeer prettig was ervaren zijn wij begin 2018 een nieuwe samenwerking aangegaan met IFHG. Het IFHG-team houdt zich bezig met de strategie, positionering en prijsbepaling voor Amsterdam Tropen Hotel.  Daarnaast geven zij ook adviezen over het aangaan van nieuwe- of verlengde contracten en ondersteunen zij onze Revenue Manager.

IFHG is altijd zeer professioneel en staat altijd voor ons klaar. Buiten het Revenue Management is IFHG altijd bereid om mee te denken over bepaalde business cases en geeft hierin ook eerlijke adviezen.

Ik hoop dan ook dat de samenwerking nog lang mag gaan duren!