De kracht van de eigen website
Vanaf januari 2026 zullen we te maken hebben met een btw-verhoging wat ervoor zorgt dat veel hotels zullen kijken naar de kosten. Een goede manier om meer grip te krijgen op de kost, is meer verkeer naar de eigen website trekken. Hieronder zullen we daarom uitlichten wat het nut is van boekingen via de eigen website en hoe je deze kan verbeteren.
Boekingen die binnenkomen via de eigen website zijn goedkoper dan reserveringen die via een extern kanaal binnenkomen. Daarnaast heb je bij een directe boeking de gegevens van de gast, hierdoor kun je ze direct benaderen en stimuleren met bijvoorbeeld een nieuwsbrief of kortingsactie om weer bij je te boeken. Ervaring leert dat gasten die boeken via de eigen website meer tevreden zijn en ook meer merktrouw zijn, doordat ze een betere indruk krijgen als ze direct boeken. Op de eigen website kun je namelijk alle informatie kwijt die een gast moet weten, waar een extern kanaal toch vaak beperkingen heeft in de informatie die je wilt vermelden.
Om gasten meer naar de eigen website te trekken is het aan te raden om hier een goedkopere prijs aan te bieden dan op de externe kanalen. Daarnaast zou je ook iets extra’s kunnen bieden. Denk hierbij aan een goedkoper ontbijttarief of een gratis upgrade als de beschikbaarheid het toelaat.
Ben je benieuwd hoe we je website kunnen versterken? Neem dan contact op met Mike via mike@magicmarketing.nl.